onsdag 16 januari 2013

helgen och förkylningspest!

Helgen som var spenderades hos mina föräldrar med god mat och trevligt sällskap som alltid! :)
Båda mina systrar var hemma fredagkväll  och halva lördagen, det är lite ovanligt att vi får chansen att ses allihopa så det var väldigt mysigt. Saknar att ha min familj på 10-20 minuters avstånd, och då ses vi ändå rätt så ofta. Förhoppningsvis blir det liite mera umgänge när körkort och bil finns här hemma. :)

Tyvärr blev jag smittad med en förkylning och har spenderat måndag och tisdag i feber-koma med tillhörande hosta och snorande. Tack och lova har febern nu försvunnit och jag har kunnat sova bra natten till idag. Energin har börjat komma tillbaka vilket är underbart!

Annars händer inte mycket här hemma. Jag har tagit på mig en del LinCon arbete då 10 av 12 personer i vår arr-grupp valt att hoppa av. Chocken när man insåg hur lite de faktiskt hade gjort under dessa månader var ENORM! Helt sanslöst faktiskt, men jag försöker jobba ikapp med min bit och det går rätt så bra.

Jag är lite försiktig dock (eller borde vara) eftersom jag är så fruktansvärt lättstressad just nu, graviditeten gör mig väldigt känslig och stress ger mig skyhög puls och hjärtklappning. Så får hålla mig på mattan och inse mina begränsningar. Svårt, men thats life.

Vi är i v.28 nu och nästa vecka blir den v.29-koll hos barnmorskan och en glukosbelastning till. För dig som inte vet vad det är läs gärna här. I övrigt mår magen och jag bra! Bebis sparkar och lever runt i magen och igår fick Tomas sig en rejäl spark! :)

Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar