måndag 11 februari 2013

Varning! Mycket BEBIS! ;)

Vänster: v.32 och visst har magen börjat sjunka(!?) känns så iaf, trycket mot blåsan är intressant.. Har dessutom en ny klänning på mig som jag ÄLSKAR!
Höger: v.28 jag tycker det är stor skillnad på bilderna ;)

Jaha, tiden rinner iväg! Nu går vi och magen in i v.32 (31+0) och jag tycker tiden går fort! Jag som tycker så många gnällt över hur långsamt det går och jag håller inte med. Jag var ju nyss i v.20 och fick se bebis på ultraljud igen. På onsdag är det "bara" 60 dagar kvar innan kotten är beräknad att komma, bara ca 2 månader... SHIT! Hur ska man klara det här?

Jag har knappt börjat tänka på att fylla frysen med matlådor som är smidigt att ha sen, jag som fan knappt vill äta ju. Har tappat aptiten helt och är inte sugen på något, inte ens sötsaker eller onyttigt. Jag äter för att jag måste, inte så bra att låta bli. Inte för mig, bebisen eller mitt blodsocker.


Här hemma händer inte så mycket, jag försöker tvätta och fixa lite. Jag har bestämt att från och med nästa vecka kommer ommöblering av sovrum ske och då även montering av spjälsängen! :) Orkar inte vänta längre nu ;) Skötbädd finns ju här hemma redan och skötbordet till tvättmaskinen, som min kära far gjort kommer ner med dem nästa gång. :) Vagnen är färdigbäddad och de flesta bebis saker är inhandlade. Det som är kvar är väl:
  • Termometer till badbaljan
  • Febertermometer
  • Extra slangar till vagnen (vi har ju luft hjul)
  • Babysitter (kan vi vänta med)
  • Ev bärsjal (tänker mig en trikåsjal)
  • Bröstpump (köper på apoteket mot slutet)
  • Amningslinnen med inbyggd, mjuk BH 
  • AmningsBH:ar (fått rådet att vänta till efter förlossning och mjölken runnit till)

Nej nu ska jag sluta snacka bebis ;) Lär väl bli mer än nog framöver ändå! Imorgon är det kolla hos barnmorskan. Håller tummarna för att sockret är stabilt (ligger på gränsen till grav.diabetes) och att vi får en tid bokad för tillväxtultraljud! :D

1 kommentar:

  1. Det ska vara mycket bebis för dig nu, Allt annat kan vänta <3

    SvaraRadera